19 mars 2011

Vad hände egentligen?

 Vårfint på bordet i vardagsrummet. En liten oas där det får det att börja klia i de gröna fingrarna. =) Grönska, vårlökar, en anslagstavla, en liten sax och inspirerande böcker... Mmmm!!!

 Just nu känns det som att jag skulle kunna klä in vårt hem med alla möjliga vårlökar, speciellt pärlhyacinter. Bara för att få mer av det BLÅ...
Dessa ljussstakar (Indiska) står för det skira och låter ljuset flöda fritt.
På anslagstavlan har en gammal florabild fått ta plats och det känns härligt att plocka fram dessa igen. Det ger hopp!!!

Hej lördag!
För några dagar sedan smög jag ut på vår uteplats, med en pall i den ena handen och en kaffekopp i den andra och slog mig ner i SOLEN. Det var underbart att få sitta ner en stund och bara NJUTA. Tankar om trädgård, vår, sommar och förändringar smög sig på och jag började planera...
Igår yrde snön och man kände sig som en snögubbe igen när man fick skotta av bilen för att kunna åka iväg. =( Blä, blä, blä - vad trist!
Jag hoppas verkligen att detta var sista dosen vinter som kom och att våren nu får ta plats och breda ut sig. Idag, nu när jag sitter här i arbetsrummet och skriver detta, skiner solen in på mig och jag känner mig hoppfull!
Helgen är ganska full och jag vill MYCKET!

Önskar er alla den bästa av helger!
kram


2 kommentarer:

  1. Det är klart att det var den sista vinterdagen=)Nu blir det bara varmare och varmare...funderar på att skotta fram alla lökar under snön=)Jag har som bekant startat krig mot vintern!Enough is enough...Ha en fin dag/Annica

    SvaraRadera
  2. Här fick vi också snö igår och idag skiner solen!:)
    Fint du gjort på bordet i vardagsrummet! Gillar också pärlhyacinter.
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar några rader till mig!
/Emelie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails